Eu zic că este o probabilitate destul de mare ca în viitor să se întâmple așa ceva. Infrastructura feroviară este cea mai pretabilă pentru vehicule autonome, capabile să ia singure decizii. Iar motorizările electrice știm cu toții că se bucură de o popularitate în creștere. Așa că o îmbinare a celor două este posibilă și ar putea rezolva multe lipsuri din prezent.
Un grup de foști ingineri de la SpaceX s-a reunit sub forma unui start-up care tocmai asta își propune. O soluție electrică și autonomă de transport pe calea ferată. Care se poate face la nivel individual, pentru fiecare vagon sau container în parte.
În acest scop, au dezvoltat un concept de mic vehicul electric autonom, care are forma și dimensiunile punții unui vagon clasic contemporan. Pentru un container standard este nevoie de două astfel de unități, care să ruleze sincron. Fotografiile sunt grăitoare în ceea ce privește forma, dimensiunile și modul de funcționare al acestui concept.
Compania sub umbrela căreia s-au strând foștii angajați ai lui Elon Musc se numește Parallel Systems. Este co-fondată și condusă de Matt Soule, fost inginer pentru mai mulți ani de zile la SpaceX. A reușit să adune și o primă finanțare, în valoare totală de 50 de milioane de dolari, din partea mai multor investitori.
În primă fază, abordarea lor caută să rezolve problemele cu care se confruntă deopotrivă sistemul de căi ferate din Statele Unite, dar și transportul de containere din aceeași țară, deficitar în ultima vreme din cauza crizei de șoferi de camion.
Însă particularitățile din această țară nu sunt radical diferite în comparație cu alte țări. Așa că o soluție odată dezvoltată și implementată, va putea fi folosită la nivel global.
via Fast Company